Khamis, 29 September 2011

iMAGiNASi itU PERlU



 


Siapa kat sini tak pernah berimaginasi ? 
kalau tak pernah tuh memang sah kOrang bukan Orang tapi errr .. entOh la .
bila saya nak kahwin nanti kan .. wahai bakal isteri saya , dengar sini ..
saya nak belikan cincin berlian 10 karat satu , rumah banglo satu ( istana pun bOleh ~ :P ) , 2 ekor kuda , set barang kemas satu , lamborghini satu , pembantu rumah , 
lagi .. beg tangan .. blablabla .. kasut .. blablabla ~ 
 (demand sungguh =.=")
memang sah-sah bakal isteri saya tak akan cari Orang lain . 
Ouh , wahai bakal isteri saya , itu hanyalah imaginasi , jangan perasan  ye .. kekekkee ~
:face15:
Ouh ~ hanyalah imaginasi ..
Okey , hari ini cheq nak cerita pasai imaginasi atau sesetengah Orang cakap mengelamun ..
sebenarnya imaginasi neh bagus untuk kita yer kawan-kawan sekalian ..
hee ~ sebelum tuh , apa kebenda imaginasi neh ? 
imaginasi ialah prOses pembentukan citra mental dari Objek persepsi atau pemikiran dalam ketiadaan rangsangan luaran , iaitu prOses membayangkan sesuatu di dalam fikiran .
haaa ~ hebat tak aku ? tehee ~ terima kasih kat encik gOogle ..
:face12: 


bagi saya , imaginasi ini sangat kreatif .. hahaa ~
kreatif giler . kadang-kadang imaginasi itu lah yang akan mendOrOng kita untuk berjaya .. kan ?
imaginasi itu sains . imaginasi itu pOwer . imaginasi itu abstrak . imaginasi itu kartun . imaginasi itu impian . imaginasi itu super duper gempak . imaginasi itu khayalan . imaginasi itu drama . 
imaginasi itu angan-angan mat jenin .. err , betul kah ?
:face55: 


mengapa imaginasi itOh penting ? 
 imaginasi memainkan peranan utama dalam kehidupan seharian . 
untuk mencapai sesuatu yang berharga , kita harus menggunakan imaginasi untuk merumuskan kOnsep yang kita inginkan , dan kemudian menukarkan kOnsep tersebut ke dalam bentuk yang sebenar .   
jika kita dapat membayangkan sesuatu , maka kita boleh menjadikan ia sebagai satu visi dan mencipta realiti dari itu . 
dengan kata lain , kita akan cuba untuk jadikan satu imaginasi itu bertukar kepada realiti lar .
:131: 


dan dalam pembentukkan imaginasi saya , Of cOurse , dOraemOn memainkan peranan yang penting .
hahah ! haa ~ siapa tak kenai dOraemOn ? tak kenal ? tipOo sangat lar tuh ..
setiap alat ajaib yang dOraemOn keluarkan adalah benda-benda yang ingin saya miliki dahulu .


' kan best kalau ade pintu kemana saja , bOleh aku g LOndOn, Paris dan melbourne .. ' ( dulu , aku just tahu LOndOn je luar Malaysia .. tak tau lar pasaipa , mungkin sebab dOk nyanyi LOndOn bridge is falling dOwn , falling dOwn .. ~~ Oh , aku dah lupaa ..
kalau sekarang neh , aku akan cakap ' kan best kalau ada pintu kemana saja tuh , senang sikit nak hangOut dengan kawan sama-sama .. tak payah fikir pasal transpOrt bagai ~
Oh , senang-senang ..
' kan best kalau ade pOket dOraemOn , bOleh aku buat keluar barang gempak-gempak .. '



lepas ini kOrang bOleh lar pergi mengelamun banyak-banyak ek ! 
tapi ingat , berimaginasi yang pOsitif tau !
berimaginasi memang tiada batasan .
jangan pula mengelamun tengah-tengah gOyang kaki tiba-tiba hujan duit turun atau tanam pOkok tumbuh daun duit . kalau macamtu , memang tak kemana lah nampaknya .



btw , terserah lar kan kita nak berimaginasi macam mana . kita yang rancangkan apa yang kita nak dalam imaginasi itu . that is yOur Own wOrld .. hOhOh ! 
:face26:


Okey ! selamat berimaginasi .. hee ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

waktu kecil

waktu kecil

Anda juga boleh merasai :-)