Isnin, 10 Oktober 2011

Kita lebih suka... daripada...

Kita lebih suka mengucapkan "Hai" atau "Hello" atau "Bye" berbanding "Assalamualaikum"..

Kita lebih suka mengucapkan "Yes!" daripada "Alhamdulillah"..

Kita lebih suka mengucapkan "Oh My God!" daripada "Subhanallah"..

Kita lebih suka berkata "Aku taknak mati lagi. Aku belum kahwin." daripada "Amalan aku ni cukup ke tak kalau aku mati awal?"

Kita lebih suka berkata "Ala.. Dah tua nanti taubat la." daripada "Mati tu bila-bila masa je. Baik aku bertaubat."

Kita lebih suka tengok handphone terlebih dahulu sejurus bangun tidur, daripada baca doa selepas bangun daripada tidur.

Kita lebih suka membazirkan wang untuk benda-benda yang tak berfaedah, daripada bersedekah.

Kita lebih banyak mencarut, daripada memuji kebesaran Allah.

dan macam-macam lagi la kalau kita perasan. Sekadar renungan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

waktu kecil

waktu kecil

Anda juga boleh merasai :-)