Ahad, 16 Oktober 2011

waktu kecil



Tamatlah zaman persekolahan
Ku masih dihantui memori
Waktu kecil waktu yang gemilang
Oh Tuhan ku tak mahu pergi
Sahabat untuk selamanya
Bersama untuk selamanya
Kau dan aku sahabat
Untuk selamanya setia







aku merindui waktu kecil,aku sentiasa rapat dengan semua orang tak kira besar mahupon kecil...
waktu aku menetapdikem tentera subang,aku adelah budak yang paling nakal..satu kem kenal aku...(sebab aku nakal)hahahha
setelah papa ku tamat perkhidmatan tenteranya,kami sekeluarga berpindah ke paya jaras...lama jugak aku berada di paya jaras...selepas tu kami berpndah lagi di merbau sempak sehingga kini...
  
  semasa tadika,aku berTADIKA di paya jaras...waktu aku seronok g sekolah sebab ramai kawan2...

Waktu sekolah rendah

       masa aku masuk darjah SATU,aku adalah anak yang paling cerewet...aku menangis2 sebab tak nak g sekolah...tapi adelah satu budak nie,die baik sangat kot time tu...die pujuk aku "kimie,jangan nangis ye...kitakan kawan,aku teman ko ye..."sampai sekarang aku ngan die kawan...hehehehe

            masuk je darjah DUA,aku adelah pelajar yang paling bahaya...sehingga dicop oleh guru2 ku waktu itu..hahahaha
aku g belasah budak kelas aku name die anis smpai kepala pecah...huhuhuhu sadi wei time tu,nasib baik my teacher yg tanggung aku...ANIS aku mntak maaf sangat2 kat ko,aku kecik lagi time tu..

masuk darjah TIGA.....aku top lagi,aku juz sentuh die dan die pengsan...abang budak tu bencikan aku...


masuk darjah EMPAT..aku berpindah ke sekolah lain,nama sekolahku SEKOLAH KEBANGSAAN 
 MERBAU SEMPAK...


     darjah LIMA,aku top kat sekolah sebab aku g pecah2kan cermin kaca kat kelas aku...dah tak pasal2 kena pnggil dan di belasah teruk oleh guru2 ku...hahhaha pada tahun yang sama aku terpilh mewakili sekolah dalam acara HOKI dan olahraga...


     darjah ENAM aku mempunyai ramai kawan dan ade geng yang tersendiri....aku malas belajar,itu memang tabiat aku kot time kecik dulu...hahhahaha
tahun tang sama jugak,aku mewakili sekolah,daerah dan negeri....tapi papa tak bagi aku teruskan hasratku itu..papa marah sebab aku lebih pentingkan sukan daripada pelajaranku...aku kecewa sangat time tu...
Tapi result UPSR aku msih cantik wlupon tak semua A pon...

Waktu di sekolah menengah...
             di Tingkatan SATU,aku sering dibuli oleh orang2 yang kuat daripada aku..aku nie penakut *dulu la sekarang mai la*...hahahha
tapi pada tahun yang sama aku top jugak sebab aku aktif dalam sukan dan unit beruniform..hehehe

            di Tingkatan DUA,aku cuba buat nama di kalangan2 pelajar nakal kerana masa tu aku rase besar kepala sebab aku senior petang..sape tak kenal aku mase tu...hahaha
         
     di Tingkatan TIGA,aku jadi pelajar yang agak famous dikalangan pelajar perempuan tingkatan lima..diorang terpikat dengan aku,macam2 cara diorang mengorat aku...ade yang lalu tepi kelas panggil namaku,sedang waktu tu waktu aku belajar...sampai cikgu2 menegurku "kimie,ko pakai susuk ke pakai bomaoh?" cikgu Nik...dan tak lupejugak kepada cukgu KH ku "kimie,ramai betul peminat awak ye....klau ramai peminat jangan malas ye" itu pesan dan nasihat die padaku cikgu samsiah...die suke time aku belajar,katanye...kalau aku tidur mesty aku boleh jawap semua soalannya...sampaikan aku pelik dengan kelebihan yang aku ada...hahahahahahhaha

      masuk diTngkatan EMPAT,aku jarang berada dikelas kerana aku sibuk dengan aktiviti sukan dan kawad kaki ,dalam banyak2 ujian sekali je aku masuk...ujian bulan julai,lepas ujian tu dapatla result ye,adela sorang budak pompuan nie die tuduh aku meniru dengan kawan2 aku..padahal aku penat2 perah otak,die boleh tuduh2 pulak..lupa nak bagitau,masa tu kertas ujian sejarah..markah memang maintain 90% and above..hahaha die cakap aku meniru depan2 cikgu pulak tu,aku pon bengangla..aku ugut die "jangan sampai kasut nie melekat kat muka ko" aku,die boleh cabar plak"balingla,aku tak heran"...memang aku baling,nasib baik die mengelak..tapi aku tak lepaskan die camtu je,aku kejar die...nasib die sugguh baik,mase aku kejar die cikgu2 lelaki nampak aku..tengah pegang kasut sambil berlari...*dah macam kuartet 4x100 hahahaha...cikgu tu menjerit name aku,aku pon stop berlari...die tnya aku "ko nie ape hal mie??(seleng jawa die)"..aku pon cter daripada A sampai Z,die gelak kan...cibai betul...aku penah kena tuduh curi handset,satu sekolah gempak...mase selection bola ade senior aku nie( form 5 )hilang handset,kebetulan time tu aku datang lambat..aku naik bas,dalam bas tu ade india2 senior sekolah aku( form 6)..diorang nie ok skit walaupon aku nie masih bersifat perkauman..sampai sekola,aku letak beg aku sama dengan beg budak2 india nie ditepi makmal ICT...aku masih tak tahu ape2 pasal kjadian handset tu..
keesokkan harinya,aku pegi ke sekolah...ramai budak suh aku m'gaku yang aku curi handset budak tu,aku pon melantunla yang aku memang tak tahu ape2..setelah tibanya waktu rehat...aku di panggil oleh salah seorang kawan budak yang hilang handset nie,budak yang paggil aku agak bajetla..budak yang hilang handset tu cakap dengan aku "aku tahu mie ko tak ambil,aku tak tuduh ko pon...aku mintak maaf mie aku memang tak tuduh ko.." tapi budak nie beriya2 tuduh aku dan maki aku..."....ko memang pencuri,muka dah wanted"..memang sial la ayat die time tu...aku terperasan yang budak Form 5 dah bangun dari meja makan tapi yang pelik bangun serentak!!!...lutut aku dah goyang time tu,terdetik hati aku "kalau budak2 nie masuk,mati aku"kawan2 plak semuanye senyap tapi sebelom diorang ade cakap "kacang,kalau ko salah kami tak backup tapi kalau ko betul kami backup ko"tu ayat kawan aku si tajam..dalam suasana sepi seketika,aku terkejut tengok kawan aku (name die kumang) tolak budak yang tuduh aku sambil ckap "ko ape hal,kacau budak aku???" aku pon dengan berani campur geram,nasi lemak yang die makan tadi aku TEPEK kat muka die...kasi die ingat sikit...hahaha tak puas lagi tu...hahahaha
time balik aku repeat lagi,aku tarik die ke kawasan jajahan kami iaitu "SAWIT"..mula2 aku pukul die tapi ramai yang menunggu turn nak pukul ramai2..baru bape kali tumbuk dah tumbang,ape lagi time tu memang tak ingatla die kena pijak beramai2 ngan geng2 aku dan sekutu2 aku....start darpada tu takde siapa jadi mangsa buli budak tu....

        masuk di Tingkatan Lima..aku dah slow.....sebab time tu aku jadi rebutan gadis2,walaupon muka tak handsome tapi ada nama di sekolah di sebabkan perangai dan sumbangan aku di sekolah,kalau tak caya tengoklah muka ku di majalah gading pada tahun 2008...hahahaha

sehabisnya aku bersekolah aku bekerja dibeberapa company yang besar seperti Jusco OU,Jusco kepong,KFC kepong,MCD Bukit Rahman Putra,Pizza Hut The Store Sg buloh dan Seven Eleven ( 7E ) Saujana Utama...


mama dan papa selalu pesan kat aku "abang,awak tu anak sulung lelaki..adik2 pompuan ramai,tanggung jawab besar..jangan ambil mudah,umur awk makin meningkat,naty mama dan papa takde awak yang kena jaga diorang semua..Ingat tu,belajar rajin...ubah sikit perangai kamu tu,jadi contoh kepada adik2 kamu..."


terima kasih mama...mmmuaaaahhhh sya memang syangkan mama,tiada tolok banding yer mama I love u mama...papa terima kasih atas segala usaha untuk menyempurnakan hidupku,walaupon seumur hidupku...papa jarang merotan ku tapi banyak meneguku...papa,sayanak jadi anak soleh...saya sayangkan papa dan juga mama...aku bersyukur kepada ALLAH S.W.T kerana aku mendapat seorang mama yang tak penah letih membebel dan memberi nasihat kepadaku,dan papa yang memberikan wang saku kepadaku hari2 sehinggala aku sambung belajar semula...mmmuaaahhh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

waktu kecil

waktu kecil

Anda juga boleh merasai :-)