Ahad, 13 November 2011

cinta x memerlukan sebab !

Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang kekasih berjalan di tepi taman bunga yang cantik. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang berdekatan dengan taman bunga tersebut.Kemudian perempuan tu bertanya kepada lelaki nie....


perempuan tu:    Mengapa abg menyukai sayang dan menyintai sayang ?
lelaki nie:   Abg x boleh menerangkannya tetapi abg memang menyayangi dan menyintai sayang.
perempuan tu:    Abg x boleh bg tahu sbbnye tapi knp abg boleh kata begitu ?
lelaki nie : Betul ! abg x tahu apa sebabnya, tapi abg boleh membuktikannya.
perempuan tu :  Sayang x mahu bukti tapi sayang mahu apa sebabnya.


lelaki nie menarik nafas panjang dang menerangkan " baiklah abg menyintai saya sebab sayang cantik, suara sayang merdu, penyayang dan mengingati abg. abg juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak sayang melangkah disitulah cinta abg kepada sayang."


perempuan tu tersenyum puas sebaik mendengar penjelasan lelaki nie tadi. namum begitu, selang beberapa hari perempuan tu mengalami kemalangan jalan dan koma.lelaki nie amat sedih dan lelaki nie berkata kepada perempuan tu walaupun perempuan tu dalam keadaan koma. dia tahu perempuan tu boleh mendengar.


" sayang ! jika disebabkan suara mu aku mencintaimu maka sekarang bolehkah engkau bersuara? tidak ! oleh itu aku tidak boleh mencintaimu."



" sayang ! jika disebabkan kasih sayang mu aku mencintaimu maka sekarang bolehkah engkau mengasihiku? tidak ! oleh itu aku tidak boleh mencintaimu."


" sayang ! jika disebabkan setiap langkah mu aku mencintaimu maka sekarang bolehkah engkau melangkah? tidak ! oleh itu aku tidak boleh mencintaimu."

" jika cinta mempunyai sebab jadi sekarang tidak ada sbb aku mencintaimu. adakah cinta memerlukan sebab ! tidak ! aku tetap mencintaimu dulu , kini dan selamanya dan cinta x memerlukan sebab. kadangkala perkara yang tercantik dan terbaik didunia tidak boleh dilihat dan dipegang namun, boleh di rasa didalam hati."

maka menitislah air mata perempuan tu dalam keadaan koma .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

waktu kecil

waktu kecil

Anda juga boleh merasai :-)